måndag 14 juni 2010

För jag har tagit studenten

För tre år sen valde jag att gå på den helt nystartade skolan Gävle praktiska gymnasium - hästhållning..supersmå klasser och visst har man känt sig som försökskaniner..  OCH vilken ångsest jag har haft ibland över att jag valt fel.. det här passar inte mig osv.. men nu känner jag mig så jävla stolt över att jag gick klart och kan nu säga att jag hade inte kunnat valt bättre!! Högstadietiden var inte den bästa perioden i mitt liv och de här tre åren med alla underbara människor och en utbildning jag verkligen har haft intresse för har gjort mig till den glada, spralliga tjej jag är idag. Jag har lärt mig så otroligt mycket.. och viktigast av allt är att jag har skaffat mig livserfarenhet och mognat väldigt mycket som person.

Har lärt känna otroligt fina själar både i och utanför skolan.. och vilka oslagbara minnen jag har med er!

Kan säga att det är blandande känslor nu dagarna efter.. Studentveckan och studenten har varit bland de roligaste jag gjort i mitt liv. Än en gång.. kommer aldrig glömma tiden på skolan och framför allt inte de här tre åren, jag har lärt mig så mycket.. kan erkänna att jag har inte fått världens bästa utbildning som kan ge mig bland de bättre betalda jobben men jag har fått så mycket annat som enligt mig är mer värt än bara bra betyg. 

Livskvalite och vänner för livet! 

Häs - 07 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar